20110505

mati


adakah aku sudah bersedia?
adakah amalan aku sudah cukup untuk lepas checkpoint kat sana nanti?

seriously, memang SANGATx1000000 tak cukup..
dengan ibadah sunat yang dibuat boleh dikira dengan jari
dengan ibadah wajib yang khusyuknya entah kemana..
itu tak termasuk lagi sama ada ikhlas atau tak ibadah tersebut dibuat kerana Allah
penyakit hatinya lagi, ujub, riak..duhh
mata, mulut, telinga, hati yang masih liar
diri yang masih mengikut kata hati..
iman yang masih belum kuat
susaaahhh sangat nak istiqamah, susaaaah sangat nak tinggalkan benda yang sia sia
hubungan sesama manusia pun masih tidak teguh..
amar maaruf nahi mungkar yang aku susah nak amalkan..
sedihnya..

macam mana nak mati sekarang nak menghadap Allah ni?
sikit sangat amalan aku...T_T
mereka yang dijanjikan syurga pun beribadah sehabis baik..AKU?


2 comments:

syafiqah syahirah said...

:(

nenek,kau mmg dah grown up
rndu nak jumpe ko

Khaliesah . said...

rndu jgk nk jmpe ko :)
grown up?ak mde lg la.hehe